Jak korzystam z OneNote

Czy wiesz że, kiedy tylko wpada mi coś do głowy, to sięgam po telefon i zapisuję w aplikacji notatkę? Taka notatka jest w sekcji, którą zawsze na pewno będę przeglądał regularnie lub właśnie raz w tygodniu. Może być to osobny notes, który nazwiemy InBox. Oprócz tego w różnych notesach gromadzę cały czas wszelkie notatki związane ze wszystkim co robię i co dla mnie jest ważne. Ja np. mam osobny notes np budżet domowy do którego przenoszę maile z fakturami a potem ustawiam zadanie w programie outlook (bo z niego korzystam w licencji miesięcznej za 29 zł) bym pamiętał o opłaceniu faktury. Mam też osobny notes na projekty blogowe.

Case study

Pokażę to na przykładzie faktury, którą dostałem. Poniżej masz podgląd do notatki, którą zrobiłem w swoim notesie OneNote Budżet domowy.

Jak widać notatka zawiera temat e-faktura. Jest to po prostu przeniesiony mail z usuniętymi moimi danymi (nie chciałem ich ujawniać). Samą zawartość maila przeniosłem poniżej by nie było go widać, ale dodatkowo zrobiłem notatkę z tagiem, że to faktura do opłacenia operator AAA za 45,19, którą własnie widzisz. Zawsze zalecam robić takie szczegółowe notatki przy znacznikach mimo, że w tej notatce poniżej wiadomo o co chodzi. Jednak takie zastosowanie ułatwia później całą sprawę gdy będziemy pracować w podsumowaniu i zbierzemy listę do wykonania. Tak zrobioną notatkę taguję znacznikiem.

Znaczniki w OneNote

Znaczniki znajdziecie w sekcji narzędzi głównych OneNote i po rozwinięciu listy możecie wybrać dowolny znacznik a także modyfikować i tworzyć własne znaczniki. Jak widać na poniższym rysunku ja utworzyłem znacznik Faktura do opłacenia na czerwono z charakterystyczną smutną miną.

Po kliknięciu w ten znacznik lub po wciśnięciu skrótu ctrl+1 moja notatka zamieni się w znacznik tak jak widać to na pierwszym rysunku.

Jak zrobić notatki podsumowania w OneNote?

I tak tworzę swoje notatki. Opisuję w ten sposób rachunki do opłacenia w notesie budżet domowy. Piszę artykuły na blog w notesie blogi i sekcji efuoffice i też taguję odpowiednim znacznikiem. Raz w tygodniu np. w niedzielę otwieram swój notatnik podsumowania. W moim przypadku jest to akurat sekcja plany w notesie projekty i zadania gdzie prowadzę akurat zadania związane z rzeczami zewnętrznymi typu zlecenia ale u Ciebie może być to co innego.

Z narzędzi głównych ze wstążki OneNote wybieram opcję znajdź tagi

Z którego wybieram kryterium grupowania tagów jako nazwa sekcja (myślę, że to jest najbardziej praktyczne) Dla uproszczenia tutorialu użyłem tylko dzisiejszych notatek. Następnie klikam utwórz stronę podsumowania, która jest na samym dole listy. Tak tworzy mi się nowa notatka w której mam wykaz:

Jak widzisz,  w podsumowaniu znalazła się pozycja Faktura do opłacenia operator AAA, którą utworzyłem w jednej z notatek. W ten sposób tagi pozwalają grupować i zarządzać wszystkimi notatkami jakimi dysponujemy niezależnie od tego z jakiego notesu korzystamy. Kiedy zacząłem korzystać ze znaczników dopiero wtedy w pełni i kompletnie zapanowałem nad swoimi notatkami. Jeśli zainteresował Ciebie sposób w jaki organizuję sobie pracę w OneNote to stworzyłem kurs w którym pokazuję jeszcze inne techniki pracy z notatkami.

Więcej wiedzy o OneNote

Miło mi poinformować, że wpis ten zbiegł się z premierą mojego kursu w serwisie udemy w którym omawiam jak w praktyce wykorzystuje OneNote m.in. w pracy freelancera. Jest tam o tworzeniu list zadań, tworzeniu mini CRM i wiele więcej. Dla moich czytelników przygotowałem specjalny rabat z okazji premiery i tylko pierwsze 10 osób, które zdecyduje się na kurs zapłaci za niego 39,99. Kod promocyjny to: EDUOFFICE. Cena regularna 69,99. Kurs znajduje się tutaj.

A Ty korzystasz z jakiegoś notesu? Może wolisz notatki odręczne? Podziel się swoimi wrażeniami.

Podziel sięShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on Pinterest
Email this to someone
  • Bardzo dobry temat! Dzięki za wyświetlenie. 😉

  • Uwielbiam OneNote! Bardzo fajny i praktyczny wpis 😉

  • w środowisku microsofta już nie siedzę i w sumie się cieszę ;-)) one note nigdy nie używałam i jakoś do szczęścia nie był mi potrzebny

    • Rozumiem, że nie musisz być entuzjastką microsoftu, ale na pewno masz swoje ulubione sposoby na prowadzenie notatek. Korzystasz z jakiś aplikacji? A może wolisz robić je ręcznie? Proszę podziel się tym bo tym sposobem zainspirujesz mnie i innych. Ja zafascynowałem się OneNote i wykorzystuję go do tworzenia list zadań, gromadzenia kontaktów, burzy mózgu. Korzystam także z evernote ale coraz rzadziej tak, że zaczynam się zastanawiać czy opłaca mi się przedłużać subskrypcję na kolejne lata.

      • jak najwięcej staram się zapamiętywać, nie robię list zakupów, nie robię notatek z podróży, ale czasem muszę coś rozrysować – przy planowaniu – wtedy korzystam z tego co mam pod ręką – albo kartka i długopis, albo nawet piszę do siebie samej mail ;-)) unikam korzystania z kolejnych aplikacji

  • Kamil Szczupał

    Trochę może mam prehistoryczne podejście, ale nigdy nie korzystałem z takiego typu programów bo zawsze nosze ze sobą notesik i długopis albo ołówek. Jak coś się ręcznie wpisze to zawsze łatwiej zapamiętać a i pamiątka ciekawa zostaję z podróży.

  • Magda Dudek

    Ja tez korzystam od dawna ale z tagów nie korzystałam. Sprawdzę 🙂

    • Do tagów zachęcam się przekonać, bo one usprawniają prace szczególnie jeśli robimy sobie co jakiś czas rozliczenie 🙂