2 aplikacje do mierzenia czasu pracy

Kiedy uświadamiamy sobie jak dużo pracy jeszcze przed nami, to często ulegamy zniechęceniu. Tak bardzo nie chce się brać za zadania i często mówimy sobie żeby tak się chciało jak się nie chce… Rutynowe, monotonne i duże zadania są zmorą czy to w nauce czy to w realizacji różnych ważnych projektów, które przecież też wymagają tych drobnych elementów. W takich sytuacjach łatwo o rozproszenia. Zaczynamy przeglądać facebooka, porządkować miejsce, wszystko tylko nie to by zabrać się za właściwą rzecz.

Dlaczego zacząłem mierzyć czas przed komputerem

Przyznaje się, że zdarzało mi się to zbyt często. Nawet nie zdawałem sobie sprawy jak bardzo w ten sposób marnowałem czas. Myślę, że chyba nikt do końca nie zdaje sobie sprawy z tego ile czasu przepuszcza przez palce dopóki nie zacznie tego mierzyć.

I z tego powodu w pewnym momencie zacząłem monitorować swój czas pracy przed komputerem. Są wprawdzie aplikacje do ogólnego pomiaru czasu spędzonego na stronach internetowych ale nie do końca mi to odpowiadało. Może dlatego, że niektóre strony pokazywały mi jako rozrywkę gdy tymczasem ich przeglądanie stanowiło część mojej pracy. Zbyt mała elastyczność takiego rozwiązania popchnęła mnie w kierunku poszukiwaniu bardziej efektywniejszego narzędzia, narzędzia półautomatycznego. 

Moje poszukiwania zakończyły się bardzo owocnie. Znalazłem wiele aplikacji, które pozwolą na monitorowanie czasu pracy, samodzielne dodawanie projektów czy zadań. Bez problemu mogę włączyć stoper a potem wyłączyć a to wszystko przypisane jest do konkretnego zadania a zadanie do projektu. Słowem to o co właśnie mi chodziło a na dodatek są to aplikacje darmowe. Tzn. są płatne ale jeśli wasz zespół nie jest duży lub pracujecie w pojedynkę to wersje darmowe będę w zupełności wystarczające.. 

Jak znalazłem idealne aplikacje do mierzenia czasu pracy przed komputerem

W tym wpisie zebrałem bardzo ciekawe aplikacje, które ułatwią wyznaczanie celów, zadań i oczywiście monitorowanie czasu ich wykonania. Od razu mówię, że nie są to wszystkie aplikacje lecz te, które wzbudziły moje największe zainteresowanie ze względu na możliwość oferowanych funkcji w wersji free.

Toggl  

Raport okresowy wykonanych zadań w aplikacji Toggl.

To fajna propozycja z której początkowo korzystałem przez bardzo długi czas aż nie znalazłem TMetric i muszę przyznać, że byłem aż nadto zadowolony z tego rozwiązania. Pozwala na stworzenie nieograniczonej ilości projektów a do tego jest niezwykle intuicyjna i prosta w obsłudze. Bardzo przejrzysta, kolorowa i niezwykle estetyczna. Dla kogoś kto chce monitorować swój czas pracy przed komputerem będzie idealnym rozwiązaniem. 

TMetric

To kolejna aplikacja, która zwróciła moją uwagę i z której zacząłem niedawno korzystać. Według mnie Tmetric jest mniej przejrzysty niż Toggl ale nie oznacza, że mniej funkcjonalny. Przeciwnie – freelancerom może bardziej się przydać. W przeciwieństwie do poprzednika pozwala na stworzenie budżetu, opracowania stawki godzinowej dzięki czemu dostajemy statystyki nie tylko z czasu spędzonego nad poszczególnymi projektami i zadaniami ale też z całkowitą kwotą jaką możemy wystawić na fakturze kontrahentowi. Możemy też sami oszacować wartość własnej pracy dla swoich projektów i później porównać czy zysk z bloga jest równoznaczny naszej włożonej prac 🙂

Dodatkową korzyścią Tmetric jest możliwość edytowania czasu pracy. Bywa to przydatne szczególnie wtedy gdy np. zapomnimy wyłączyć stoper i potem chcemy skorygować czas.

Z tego co wiem obie aplikacje łącza się z narzędziem do zarządzania zadaniami i projektami – Asana. Do Asany wykorzystałem drugie narzędzie – Tmetric i jestem z tego rozwiązania bardzo zadowolony.

Jak korzystać z Tmetric w połączeniu z Asana na przykładzie wpisu blogowego

A teraz pokażę wam przykład wykorzystania Asany i Tmetric na przykładzie wpisu blogowego.

Asana – zadanie do wykonania i zastosowanie mierzenia czasu w Tmetric.

Powyższa grafika pochodzi z Aplikacji Asana. Jest tu proste rozpisanie zadania tego wpisu. Brakuje paru elementów ale nie o to tu chodzi 🙂 Skupmy się na samym rejestrowaniu czasu.

Żółte podkreślenie, to miejsca gdzie możemy włączyć liczenie czasu w naszym zadaniu. Jak widać odmierzanie czasu dotyczy zadania ale również podzadań chociaż akurat na zdjęciu nie widać ikonek do uruchomienia zegara przy podzadaniach.

A jak wygląda sytuacja w aplikacji Tmetric po uruchomieniu zegara w Asana?

Rejestr zadań pracy w Tmetric – każde zadanie jest przedstawione osobno.

Jest to podgląd na zakładkę Time w którym widzimy wszystkie poszczególne zadania. Jak widać nie jest graficznie wyróżnione, że podzadanie pisanie artykułu należy do nadrzędnego zadania mierzenie czasu, które stanowi tytuł zadania dla tego artykułu.

Podgląd na zakładkę Reports – Task Summary w którym zawarta jest struktura podzadań

Dopiero gdy przejdziemy do raportów będziemy mogli szczegółowo zobaczyć ile poszczególne podzadania zajęły nam czasu. Oto zakładka Reports – Task Summary  gdzie mogę przejść od projektu do poszczególnych zadań i ujęte jest to w formie struktury. 

Wylistowanie wszystkich podzadań dla zadania mierzenie czasu.

Mamy zadanie mierzenie czasu pracy. Klikając w tytuł przechodzimy do odpowiedniego zadania w Asana ale jeśli klikniemy w czas, (w tym przypadku 36 minut na drugim od dołu obrazku) to zobaczymy wszystkie podzadania (w ostatnim obrazku) jakie składały się na to zadanie. 

Po co mierzyć czas

Jak już wspomniałem czas przed komputerem warto mierzyć po to by zyskać motywację do pracy nad zadaniami. Jeśli mamy świadomość, że oto zaczęliśmy liczyć czas, to głupio przecież przerywać zadanie dla wędrówek po innych stronach. W moim przypadku to działa. Po drugie. Widzimy ile faktycznie czasu poświęcamy na konkretne projekty i ta świadomość może pomóc podjąć nam decyzje co do adekwatnego przeznaczania czasu na poszczególne prace. Po trzecie wreszcie bywa to bardzo przydatne jeśli bierzemy jakieś zlecenia do domu i pracujemy przed komputerem. Dla mnie metoda mierzenia czasu okazała się bardzo przydatna a Ty jak co sądzisz o mierzeniu czasu przed komputerem w swoim przypadku?

Koniec artykułu ale to jeszcze nie koniec niespodzianek jakie mam dla Ciebie. Pobierz za darmo mój najnowszy poradnik z którego wyczytasz więcej, co pozwoli ci jeszcze więcej wycisnąć ze swojego bloga 😉 To moja perełka, lista najlepszych narzędzi, którą gromadziłem latami

a teraz zerknij tu i sprawdź, co ciekawego jeszcze dla Ciebie mam 😉

admin

Autor bloga. Pasjonat Wordpressa i marketingu internetowego. Interesuje się zagadnieniami IT oraz działaniem ludzkiego umysłu.

Create Account



Log In Your Account