jak wykorzystać content marketing

Jak wykorzystać content marketing na blogu

Content marketing jest zjawiskiem młodym w porównaniu do innych działań marketingu internetowego. Znamy z różnych witryn takie metody promocji jak banery, pop-upy, wyskakujące okienka, które często irytują użytkowników zamiast faktycznie zachęcać ich do naszej oferty.W erze marketingu treści, bo tym jest content zmniejsza się znaczenie tych pierwotnych form reklamy. Jeśli zastanawiasz się co to jest content marketing i jak go realizować na blogu, to zapraszam do lektury. Znajdziesz sporo zastosowań i być może do czegoś cie zainspiruje.

Przede wszystkim, to co to jest ten content? Content jest treścią a więc będziemy mieli do czynienia z różnego rodzajami treściami, które będą dostarczane czytelnikom. Treści te powinny dawać jakąś wartość odbiorcy po to, by ten miał powód po nie sięgnąć. Na tym głównie opiera się współczesny marketing. Dajemy treść, czyli wartość dodaną w postaci praktycznego rozwiązania. Użytkownik, który jest odbiorcą tej treści może dojść do przekonania, że to czego się dowiedział jest mu w jakiś sposób przydatne, co sprawia, że zaczyna pozytywnie postrzegać naszą markę, zwiększa poziom swojego zaufania do niej, co w rezultacie sprowadza się do tego, że będzie bardziej chętny do skorzystania z oferty jakie zaoferuje mu dana marka.

Typowym i częstym zabiegiem na wielu stronach jest możliwość zapisu na listę subskrybentów w zamian za udostępnienie np. ebooków z wartościową treścią dla danej grupy odbiorców. Np. na stronie internetowej o uprawie kwiatów doniczkowych może znaleźć się poradnik na ten temat. Celem tej strategii będzie pozyskanie jak największej ilości subskrybentów, których zachęci do zapisu darmowy ebook z przydatną wiedzą.

Może być też tak, że tworzymy wideo na którym dzielimy się wartościową wiedzą za darmo po tym jak subskrybent zapisał się na listę adresową. Dopiero potem przedstawiamy ofertę pełnego pakietu kursu w którym jest więcej ciekawych merytorycznych trików. Odbiorca w ten sposób na podstawie darmowego materiału może ocenić czy szkolenie internetowe będzie dla niego na tyle wartościowe, że zdecyduje się za nie zapłacić ustaloną kwotę.

Jak już pewnie zauważyłeś, strategia content marketingowa opiera się na wartości dodanej, którą stanowi zawartość merytoryczna. Nie ma tutaj nakłaniania do zakupu, przekonywania, sprzedawania. Sprzedaż odbywa się jakby przy okazji, jakby jej nie było wprost, bo została ograniczona do minimum formalności. Jeśli prowadzimy blog to dajemy się poznać jako osoba, która ma kompetencje w jakiejś dziedzinie, zna się na temacie a do tego pozwalamy poznawać się innym od tej drugiej strony, jako człowiek z krwi i kości. Stajemy się w pewnym sensie znajomym czytelnika, bo uchylamy przed nim część siebie i swojego świata. O wiele łatwiej jest nam coś kupić jeśli rekomenduje to lub coś oferuje znajoma osoba, której ufamy.

Przykłady działań content marketingu

Poniżej znajdziesz przykłady na sprawdzony content. Sprawdź z czego już korzystasz i dokonaj analizy tego z czego w najbliższej przyszłości możesz skorzystać lub udoskonalić. Być może zainspiruję ciebie do eksplorowania nowych metod rozwoju twojego bloga.

  • Artykuły na blogu – jest to rada nie tyle dla blogerów, którzy już prowadzą bloga, co dla firm, które szukają klientów i umocnienia swojej pozycji. Merytoryczne artykuły ustawią ciebie w pozycji eksperta, który zna się na temacie oraz pozwolą zdobyć nowych klientów dzięki temu, że taki artykuł będzie wyszukiwany przez osoby, które szukają rozwiązania.
  • Artykuły gościnne – Metoda na promocję swojej witryny, która nie dość, że pozwala dotrzeć do czytelników jakiegoś serwisu, bloga, to jeszcze może przynieść ruch z wyszukiwań google.
  • Artykuły sponsorowane – To samo co powyżej tylko za określoną stawkę.
  • e-mail – Dysponujesz bazą subskrybentów? Jeśli tak, to czy panujesz nad tym, co otrzymują twoi subskrybenci? email sam w sobie może być wartościowym przekazem. Personalizuj wiadomości i dawaj dużo wartościowej wiedzy.
  • podcasty – to kolejny sposób na dostarczanie treści. Nagrywaj tematyczne materiały choćby w wersji mp3
  • raport – Dysponujesz pewnymi odkryciami w swojej dziedzinie? Chcesz przedstawić case study? Raport to nic innego jak mini ebook. Na kilku stronach przekazujesz konkretną wiedzę. Plusem jest to, że jeśli już masz dobrą wiedzę do przekazania, to taki raport stworzysz szybko jak i czytelnicy szybko się z nim zapoznają za co będą ci bardzo wdzięczni.
  • video – A może wykorzystasz youtube? Wbrew pozorom wcale nie jest to takie trudne. Rozumiem, że możesz mieć opory przed wystąpieniami bo i ja mam 🙂 Jednak jeśli największym wyzwaniem dla ciebie jest technologia, to wiedz, że to jest mały problem. Do nagrywania wideo wystarczy zwykły smarfon oraz prosty program do obróbki jaki znajdziesz np. w gazetach komputerowych za parę groszy. Możesz też nagrywać pulpit i udostępnić to jako prezentację.
  • webinar (tutaj znajdziesz przykład jak możesz 10-krotnie zwiększyć sprzedaż dzięki webinarom i content)
  • wszelkie materiały, które wyjaśniają działanie – Najlepiej sprawdzi się to jako załącznik np. do oprogramowania 
  • case study – czyli przykład działania, efektów jakie uzyskałeś
  • wersja demonstracyjna – Oprogramowania komputerowe często mają wersje darmowe np. na 30 dni. Producenci wychodzą z założenia, że jeśli ktoś będzie często korzystał z ich programu, to tak się przyzwyczai, że nie będzie chciał go zamienić na żaden inny. 
  • porównania ze sobą produktów
  • posty społecznościowe np. na facebooku
  • konferencje on-line

Jak widzisz jest wiele sposobów tworzenia contentu a sekretem do sukcesu jest przekazanie wartościowej wiedzy, która przyda się grupie docelowej. Jeśli wiesz już czym chcesz edukować swoich odbiorców, to pozostaje wybór metod dotarcia. Dobra strategia content marketingowa wymaga wyboru odpowiednich kanałów, które będą ustawiały twoją markę albo ciebie w pozycji eksperta.

Podziel sięShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on Pinterest
Email this to someone

Autor

admin

Bloger, pasjonat wordpressa. Interesuje się marketingiem a także psychologią oraz działaniem ludzkiego umysłu. Związany też z branżą HR.